2009. március 22., vasárnap

Szabó Ferenc S.J.: Példázat (vers)


Szabó Ferenc SJ:
Példázat
"Egy lehulló levélben
benne zúg az őszi erdő teljessége"
(Rilke)
Nézd!
az alázizzenő levél,
amelyet hozzád hoz a szél
égi üzenet!
Egyszer élt, senki nem vette észre,
mégis nélküle a világ egésze
nem lenne teljes.
Évmilliárdokon át
csillagvilágok születtek.
Nem látta a Szíriusz sugarát,
csupán egy nyáron át
fürdött a napsugárban,
de létezett! Több a semminél
virult, pirult, lehullt,
de mint minden létező ott van
a tervező örök gondolatban!

Mit búsulsz hát?
Te több vagy a hulló levélnél
a Szeretet nélkül nem élnél.
Légy jelen a pillanatban
örülj a szép mai napban!

2003.01.19

4 megjegyzés:

Vári Zita 2009. március 22. 17:44  

NeMo, zavarban vagyok, hogy hová írjam :)
A természetfotóid csodásak!

NeMo 2009. március 22. 17:48  

Köszönöm! Nem az én érdemem, hanem a természeté! Én csupán nem nézek, hanem látok és meglátok.
:)

Vári Zita 2009. március 22. 18:33  

Nos, köszönöm, hogy én is láthatom!

NeMo 2009. március 22. 18:39  

Ha már fotók, elmesélem, hogyan szerettem meg a fényképezést:
Édesapán nemcsak szeretett, tudott is fotózni. Ő tanított meg arra, hogy soha nem a gép minősége az, ami lényeges, hanem a látásmód, ahogyan MÁSKÉNT mered látni a világot. Ezeket a "MÁS" pillanatokat érdemes elcsípni, legyen az fény és árnyék játéka, furcsa látószög, vagy valami más, ami megfog az adott pillanatban. Persze nem mindig sikerül elcsípni, de az aputól kapott tanácsok mindig ott vannak a képeimben.

Megjegyzés küldése

Blogarchívum

Rendszeres olvasók

holisztikus

Google analytics